주요 메뉴 바로가기 (상단) 본문 컨텐츠 바로가기 주요 메뉴 바로가기 (하단)

K-Pop Titans Clash! HYBE and ADOR’s Min Hee-jin in Turmoil

터보뉴스 조회수  

A high-stakes conflict between HYBE, South Korea’s largest K-pop agency, and Min Hee-jin, the representative of ADOR, is heating up. This showdown between a major K-pop planning agency leader and the mastermind behind successful girl groups has divided public opinion and raises questions about the future landscape of K-pop.

A Long-standing Feud

The visible conflict between Bang Si-hyuk, Chairman of HYBE’s board, and Min Hee-jin centres on accusations of power usurpation, but the tension between the two has been simmering for years. Min, who joined SM Entertainment in 2002, was instrumental in shaping the concepts for iconic girl groups like Girls’ Generation and Red Velvet. The globally successful “Gee” from Girls’ Generation, which popularized their ‘jeans and white t-shirt’ look, was also a brainchild of Min.

ADOR  Min Hee-jin / Youtube

The Move to HYBE

Min left SM in 2018 and joined Big Hit Entertainment, now known as HYBE, as the Chief Brand Officer (CBO) in 2019. At the time, Big Hit was home to the world-renowned boy band BTS, but lacked popular girl groups in the ranks of JYP’s Twice, YG’s Blackpink, or SM’s Red Velvet.

Failed Collaboration and New Beginnings

At HYBE, Min planned to debut a new girl group in 2021 through the subsidiary Source Music, in collaboration with Chairman Bang. However, their relationship reportedly soured over disagreements about the group’s concept. Min ended up taking over as head of ADOR, a HYBE subsidiary, in 2021 and created the new girl group Newkins, distancing himself from Chairman Bang.

The Debut and Aftermath

Despite Newkins’ phenomenal success following their debut in July 2022, the conflict between Min and Bang remains unresolved. During a press conference, Min accused HYBE of going back on its promise to give Newkins the title of “the company’s first girl group”, debuted another group, Leseraphim, first, and forbade him from promoting Newkins. HYBE countered these claims, stating that Leseraphim debuted first due to a delay in Newkins’ debut schedule caused by the dispute with Min, and that separate promotion periods were set for each team’s debut.

게시물 K-Pop Titans Clash! HYBE and ADOR’s Min Hee-jin in Turmoil터보뉴스-Turbonews에 처음 등장했습니다.

관련 기사

author-img
터보뉴스
CP-2023-0076@fastviewkorea.com

댓글0

300

댓글0

[AI 추천] 랭킹 뉴스

  • 개 키우고 싶은 아들 잠자는 사이에 강아지 분양받아 놨더니 5초 뒤 찾아 온 행복
  • 코요태 신지, 결혼 앞두고 더 단단해진 미소…시드니행 비하인드
  • 명예 회복한 이개형...'부산해' 새 국면
  • 한 여름에 "경비실 에어컨 돈 아깝다면서 민원 넣은" 어느 고급 아파트 주민들
  • 애가 둘이나 있는데 "아직도 20대 같다는" 40대 장연란 비키니 패션 룩
  • 전국 아파트 거래 중 "평당 가격이 가장 많이 올랐고" 거래도 많이 된 아파트 평수

당신을 위한 인기글

  • 코스피 4%나 추락시켜 놓고 “주가 하락했으니 투자 적기”라 한 여당 의원
    코스피 4%나 추락시켜 놓고 “주가 하락했으니 투자 적기”라 한 여당 의원
  • 신천지 10만명이 국힘에 입당? 홍준표의 폭로는 사실일까?
    신천지 10만명이 국힘에 입당? 홍준표의 폭로는 사실일까?
  • 尹 계엄 옹호 목사의 행사에 참석하다 봉변 당한 ‘오징어 게임’ 출신 스타
    尹 계엄 옹호 목사의 행사에 참석하다 봉변 당한 ‘오징어 게임’ 출신 스타
  • 윤석열은 왜 구치소에서 ‘속옷’ 차림으로 바닥에 누웠나?
    윤석열은 왜 구치소에서 ‘속옷’ 차림으로 바닥에 누웠나?
  • “전기차 내구성 믿을 만할까?” 뉘르부르크링 1만km 달려도 거뜬한 기아 EV4
    “전기차 내구성 믿을 만할까?” 뉘르부르크링 1만km 달려도 거뜬한 기아 EV4
  • “제네시스 괜히 샀나” GV70보다 크고 고급스러운 캐딜락 XT5… 국내 출시는?
    “제네시스 괜히 샀나” GV70보다 크고 고급스러운 캐딜락 XT5… 국내 출시는?
  • “벤츠 전기차 실패 인정” 최대 2천만원 인하… 전략 수정 불가피
    “벤츠 전기차 실패 인정” 최대 2천만원 인하… 전략 수정 불가피
  • “8기통 제네시스 부활하나?” 마그마 레이싱 V8 엔진 첫 시동
    “8기통 제네시스 부활하나?” 마그마 레이싱 V8 엔진 첫 시동

당신을 위한 인기글

  • 코스피 4%나 추락시켜 놓고 “주가 하락했으니 투자 적기”라 한 여당 의원
    코스피 4%나 추락시켜 놓고 “주가 하락했으니 투자 적기”라 한 여당 의원
  • 신천지 10만명이 국힘에 입당? 홍준표의 폭로는 사실일까?
    신천지 10만명이 국힘에 입당? 홍준표의 폭로는 사실일까?
  • 尹 계엄 옹호 목사의 행사에 참석하다 봉변 당한 ‘오징어 게임’ 출신 스타
    尹 계엄 옹호 목사의 행사에 참석하다 봉변 당한 ‘오징어 게임’ 출신 스타
  • 윤석열은 왜 구치소에서 ‘속옷’ 차림으로 바닥에 누웠나?
    윤석열은 왜 구치소에서 ‘속옷’ 차림으로 바닥에 누웠나?
  • “전기차 내구성 믿을 만할까?” 뉘르부르크링 1만km 달려도 거뜬한 기아 EV4
    “전기차 내구성 믿을 만할까?” 뉘르부르크링 1만km 달려도 거뜬한 기아 EV4
  • “제네시스 괜히 샀나” GV70보다 크고 고급스러운 캐딜락 XT5… 국내 출시는?
    “제네시스 괜히 샀나” GV70보다 크고 고급스러운 캐딜락 XT5… 국내 출시는?
  • “벤츠 전기차 실패 인정” 최대 2천만원 인하… 전략 수정 불가피
    “벤츠 전기차 실패 인정” 최대 2천만원 인하… 전략 수정 불가피
  • “8기통 제네시스 부활하나?” 마그마 레이싱 V8 엔진 첫 시동
    “8기통 제네시스 부활하나?” 마그마 레이싱 V8 엔진 첫 시동

공유하기

0