주요 메뉴 바로가기 (상단) 본문 컨텐츠 바로가기 주요 메뉴 바로가기 (하단)

K-Pop Titans Clash! HYBE and ADOR’s Min Hee-jin in Turmoil

터보뉴스 조회수  

A high-stakes conflict between HYBE, South Korea’s largest K-pop agency, and Min Hee-jin, the representative of ADOR, is heating up. This showdown between a major K-pop planning agency leader and the mastermind behind successful girl groups has divided public opinion and raises questions about the future landscape of K-pop.

A Long-standing Feud

The visible conflict between Bang Si-hyuk, Chairman of HYBE’s board, and Min Hee-jin centres on accusations of power usurpation, but the tension between the two has been simmering for years. Min, who joined SM Entertainment in 2002, was instrumental in shaping the concepts for iconic girl groups like Girls’ Generation and Red Velvet. The globally successful “Gee” from Girls’ Generation, which popularized their ‘jeans and white t-shirt’ look, was also a brainchild of Min.

ADOR  Min Hee-jin / Youtube

The Move to HYBE

Min left SM in 2018 and joined Big Hit Entertainment, now known as HYBE, as the Chief Brand Officer (CBO) in 2019. At the time, Big Hit was home to the world-renowned boy band BTS, but lacked popular girl groups in the ranks of JYP’s Twice, YG’s Blackpink, or SM’s Red Velvet.

Failed Collaboration and New Beginnings

At HYBE, Min planned to debut a new girl group in 2021 through the subsidiary Source Music, in collaboration with Chairman Bang. However, their relationship reportedly soured over disagreements about the group’s concept. Min ended up taking over as head of ADOR, a HYBE subsidiary, in 2021 and created the new girl group Newkins, distancing himself from Chairman Bang.

The Debut and Aftermath

Despite Newkins’ phenomenal success following their debut in July 2022, the conflict between Min and Bang remains unresolved. During a press conference, Min accused HYBE of going back on its promise to give Newkins the title of “the company’s first girl group”, debuted another group, Leseraphim, first, and forbade him from promoting Newkins. HYBE countered these claims, stating that Leseraphim debuted first due to a delay in Newkins’ debut schedule caused by the dispute with Min, and that separate promotion periods were set for each team’s debut.

게시물 K-Pop Titans Clash! HYBE and ADOR’s Min Hee-jin in Turmoil터보뉴스-Turbonews에 처음 등장했습니다.

//php echo do_shortcode('[yarpp]'); ?>

관련 기사

author-img
터보뉴스
CP-2023-0076@fastviewkorea.com

댓글0

300

댓글0

[AI 추천] 랭킹 뉴스

  • "의사가 출근 전 아침마다" 꼭 챙기는 음식 이것만 먹습니다
  • 냉면 먹을 때 ''이것만은'' 꼭 빼고 드세요, 한밤중에 응급실 실려갔습니다.
  • 건강한 미역국도 "이렇게 끓이면 암 걸립니다"
  • 집에 있는 ''이것'' 당장 갖다버리세요, 폐가 녹아 내려 불구가 되버립니다.
  • 만약 손에 "이런 증상 생기면 이미 간암입니다"
  • "의사들은 공짜로 줘도 안 먹는 음식" 절대 먹지 마세요

당신을 위한 인기글

  • 매콤한 양념에 쫄깃한 아귀살이 푸짐하게, 아구찜 맛집 추천 5
    매콤한 양념에 쫄깃한 아귀살이 푸짐하게, 아구찜 맛집 추천 5
  • 쫄깃한 식감과 얼큰한 양념의 조화, 낙지 요리의 진수 5
    쫄깃한 식감과 얼큰한 양념의 조화, 낙지 요리의 진수 5
  • 고즈넉한 풍미를 즐기다, 안주와의 완벽한 조화를 찾는 전통주 맛집 5
    고즈넉한 풍미를 즐기다, 안주와의 완벽한 조화를 찾는 전통주 맛집 5
  • 부드럽고 깊은 국물 맛이 일품인 전국 순두부 맛집 5
    부드럽고 깊은 국물 맛이 일품인 전국 순두부 맛집 5
  • 여기 중국 아니었어? 지리산에 가면 볼수있는 기네스북에 오른 거대 불상
    여기 중국 아니었어? 지리산에 가면 볼수있는 기네스북에 오른 거대 불상
  • K-팝, 화장품이 아니다! 弗에서 인기 상승중인 한국인들의 일상 음식
    K-팝, 화장품이 아니다! 弗에서 인기 상승중인 한국인들의 일상 음식
  • 저예산 제작비 17억원에 개봉 10일만에 ‘2배’ 이상 번 흥행중인 韓영화
    저예산 제작비 17억원에 개봉 10일만에 ‘2배’ 이상 번 흥행중인 韓영화
  • 티켓값 안 아깝다! 124만 관객 동원해 美영화에 뺏긴 ‘1위 탈환’한 韓영화
    티켓값 안 아깝다! 124만 관객 동원해 美영화에 뺏긴 ‘1위 탈환’한 韓영화

당신을 위한 인기글

  • 매콤한 양념에 쫄깃한 아귀살이 푸짐하게, 아구찜 맛집 추천 5
    매콤한 양념에 쫄깃한 아귀살이 푸짐하게, 아구찜 맛집 추천 5
  • 쫄깃한 식감과 얼큰한 양념의 조화, 낙지 요리의 진수 5
    쫄깃한 식감과 얼큰한 양념의 조화, 낙지 요리의 진수 5
  • 고즈넉한 풍미를 즐기다, 안주와의 완벽한 조화를 찾는 전통주 맛집 5
    고즈넉한 풍미를 즐기다, 안주와의 완벽한 조화를 찾는 전통주 맛집 5
  • 부드럽고 깊은 국물 맛이 일품인 전국 순두부 맛집 5
    부드럽고 깊은 국물 맛이 일품인 전국 순두부 맛집 5
  • 여기 중국 아니었어? 지리산에 가면 볼수있는 기네스북에 오른 거대 불상
    여기 중국 아니었어? 지리산에 가면 볼수있는 기네스북에 오른 거대 불상
  • K-팝, 화장품이 아니다! 弗에서 인기 상승중인 한국인들의 일상 음식
    K-팝, 화장품이 아니다! 弗에서 인기 상승중인 한국인들의 일상 음식
  • 저예산 제작비 17억원에 개봉 10일만에 ‘2배’ 이상 번 흥행중인 韓영화
    저예산 제작비 17억원에 개봉 10일만에 ‘2배’ 이상 번 흥행중인 韓영화
  • 티켓값 안 아깝다! 124만 관객 동원해 美영화에 뺏긴 ‘1위 탈환’한 韓영화
    티켓값 안 아깝다! 124만 관객 동원해 美영화에 뺏긴 ‘1위 탈환’한 韓영화